Daca uneori ti se pare dificil sa iti gasesti clienti noi sau daca esti la inceput si ai nevoie de cat mai multi clienti, pentru a le propune serviciile tale,iti venim in ajutor cu cateva tehnici sau tactici care te vor ajuta sa iti gasesti clienti dar si sa fii contactat de catre cei cu care ai mai lucrat.
In acest articol vom vorbi despre tactici si nu despre strategii. Bineintele ca aceste tactici pot sa fie combinate si ca unele nu pot functiona decat in grup sau despre unele dintre ele am putea vorbi ore in sir. Iata insa o lista concisa cu cele mai eficiente dintre ele.
O baza a clientilor sau a viitorilor clienti. Este inima oricarei activitati comerciale in jurul unor anumite servicii. In primele luni de activitate vei avea nevoie de multa energie pentru a o construi si pentru a o mentine. Poti sa incepi cu o baza cat mai simpla cu putinta. Nu ai nevoie de niciun program mai sofisticat. O simpla foaie Excel este de ajuns. Cel mai bine ar fi sa colectezi cat mai multi clienti potentiali cat mai repede cu putinta pentru a comunica cat mai usor serviciile sau noutatile in ceea ce te priveste ca liber profesionist. Haideti insa sa vedem cum putem accelera crearea acestei liste.
Blog/site/retea sociala. Este un excelent suport pentru a prezenta intr-o modalitate dinamica cine esti, ofertele tale, publicatiile sau evenimentele. O prima sursa importanta de clienti invitandu-i de exemplu sa se inscrie la newsletter.
Conferintele si evenimentele. Pentru cei care traiesc in niste orase mari acestea nu lipsesc. Aici nu esti prezent pentru a vinde ceva ci pentru a crea o prima relatie de apropiere. Si pentru a obtine cartile de vizita de la unii clienti potentiali concentreaza-te asupra problemelor lor si asupra nevoilor lor.
Achizitia « manuala » a clientilor. Un alt fel de apropiere care iti permite sa iti maresti lista de clienti. Aceasta consta in a identifica unele profile pe LinkedIn, Viadeo, Xing care sunt in segmentul tau de clienti. Consulta cercul lor de relatii, informatiile lor de contact, etc.
Construirea constanta si inconditionala a propriului tau brand. Nu mai este vorba aici despre o tactica. Este o adevarata regula. Fiecare actiune pe care o realizezi, fiecare proiect sau misiune, toate vor contribui la cresterea brandului tau personal. Trebuie sa pui la cale unele mecanisme de captare ale unor potentiali clienti, sa intretii relatiile, sa iti maresti reteaua sociala si sa cunosti cat mai multa lume fara cel mai mci efort.
Incearca sa nu vii cu mainile goale de la o intalnire cu niste potentiali clienti. Trebuie deci sa selectezi cat mai bine aceste intalniri, sa exploatezi la maximum timpul rezervat discutiilor,testand noi apropieri si oferte, incercand sa intelegi cat mai bine problemele celor cu care discuti.