Sa castigi batalia concurentei si sa iti dezvolti clientela… iata un tel comun sau o provocare comuna pentru freelanceri sau pentru antreprenori. Unii aleg sa faca unele investitii masive in timp ce altii asteapta cu rabdare noi oportunitati.
Obiectivul final este sa iti accentuezi vizibilitatea si sa iti fructifici afacerea. Deci pana unde mergi ca freelancer pentru a gasi noi clienti?
Etapa numarul 1- ai nevoie de o strategie tinta. Deoarece este imposibil sa faci un demers prin care sa vorbesti cu toti, trebuie sa pui la cale o strategie prin care sa iti tintesti doar clientii care te intereseaza.
Trebuie mai intai sa iti identifici clientela actuala si sa definesti modul in care vrei sa procedezi. Care iti sunt clientii? Vrei sa pastrezi acest profil sau sa iti maresti aria de clienti pe care ii vizezi?
Orice ar fi trebuie sa te gandesti la o strategie diferita care sa fie adaptata pentru fiecare categorie de clienti si nu unui vast ansamblu. Actiunile comerciale particulare sunt cele care vor face diferenta.
Etapa numarul 2- pune la cale cucerirea. Trebuie sa cheltuim sume nebune pentru a cuceri noi clienti? Sa te faci cunscut in mod eficient este posibil doar pentru firmele mai mari? Linisteste-te. Raspunsul este nu. Probabil ca vei cheltui ceva, dar cu putina imaginatie nu ai nevoie de multe lucruri pentru a reusi. Cum? Iata cum.
Vorbeste despre punctele tale forte. De ce un potential client ar colabora cu tine si nu cu un alt freelancer? Pur si simplu deoarece tu ai acel ceva in plus pe care nu il va gasi altundeva. Trebuie deci sa il pui in valoare si sa iti axezi comunicarea pe el.
Ofera un mic cadou pentru a te face remarcat. Un client va aprecia cu siguranta acest lucru si isi va aminti cu placere de acest lucru.
Fii cat mai prezent. Nu rata nicio intalnire, niciun seminar sau evenimente. Sunt o ocazie excelenta pentru te face cunoscut. Vei putea realiza si o puternica retea profesionala car e mai tarziu it va fi de mare folos cu siguranta.
Mizeaza pe clientela locala. Decat sa vizezi undeva prea sus, mai bine ar fi sa iti rasfeti clientii locali. Vei putea pune la cale niste actiuni comerciale originale si vei avea o multime de sanse pentru a marca spiritele si pentru a te face remarcat fata de concurenta. Ai de ales intre o promovare tinta, o oferta speciala sau un eveniment.
Lasa –ti imaginatia la joaca!