Atunci cand debutezi in calitate de liber profesionist oricare ar fi domeniul, cel mai greu este sa iti gasesti primele proiecte sau noi proiecte. Iti venim insa in ajutor cu cateva sfaturi si iti spunem care sunt atuurile pe care trebuie sa te bazezi.
Prezentarea ta personala. O prezentare personala trebuie sa se rezume la cea mai simpla expresie a sa. Trebuie sa fie orientata inspre cateva competente cheie si sa fie in legatura cu problematica prezentata.
Prezenta si vizibilitate – cele mai importante. In acest caz este foarte important sa te distantezi de ceilalti, sa te faci remarcat. Este foarte util sa iti dezvolti propriul site de Internet pentru a integra aici cunostintele tale si experienta. Un site placut, vizibil, care iti pune in valoarea atuurile va livra informatii pertinente pentru un potential client. Aici poate gasi si coordonatele tale, cum te poate contacta, disponibilitatea ta, natura serviciilor tale dar poate gasi si unele recomandari sau marturii de la clientii tai. O prezentare personalizata pe Internet este o baza necesara pentru a dezvolta apoi o retea profesionala.
Depune-ti CV-ul pe site-urile dedicate si aplica la cat mai multe anunturi. Numeroase site-uri sau platforme vin in ajutorul liberilor profesionisti. Acesti pun in legatura potentialii clienti cu freelancerii. Cel mai bine ar fi sa te inscrii pe cat mai multe, sa iti postezi anuntul tau sau sa aplici la mai multe anunturi. Ofertele de lucru sau proiectele de pe unele site-uri sunt pe categorii, fapt ce iti usureaza foarte mult munca. Un demers ideal pentru a demara activitatea de freelancer si pentru a-ti constitui un carnet de adrese sau de relatii. Ai grija insa si la reputatia pe care ti-o faci. Daca munca pe care o depui nu va fi la inaltimea asteptarilor clientilor, aceasta se poate dovedi a fi destul de repede dezastruoasa. Deci ai nevoie de reactivitate, de respectarea termenelor limita si de facilitarea schimburilor. Iata care sunt atuurile pe care nu trebuie sa le neglijezi deloc pentru a linisti clientul si pentru a –l fideliza.
Ideile potentialilor clienti conteaza mai mult decat ale tale. Trebuie sa fii capabil sa te pui in locul clientilot tai potentiali si sa te gandesti la ceea ce asteapta acestia de la tine.
Construirea unei retele pentru a se face cunoscut. Un liber profesionist trebuie sa viziteze mai ales site-urile specializate in sectorul sau de activitati. In afara de pretioasele informatii pe care le pot gasi aici aceste site-uri reunesc si alti freelanceri cu care te poti angaja in discutii. Retelele sociale si forumurile reprezinta alte suporturi de privilegiat in stabilirea unor relatii profesionale. Un freelancer poate gasi aici sfaturi, trucuri, noutati si mai ales clienti potentiali. Cu timpul o retea profesionala iti poate mari audienta si sa te faci cat mai cunoscut.