Atunci cand esti freelancer, sa lucrezi de acasa poate sa fie un lucru bun, deoarece iti permite sa te concentrezi mai bine asupra lucrurilor de facut. Principalul inconvenient poate sa fie faptul ca poti fi mai putin productiv. Iata o lista cu cele 10 lucruri care te fac sa iti pierzi timpul dar si cateva sfaturi care te vor ajuta sa fii mult mai productiv.
Atunci cand lucrezi la domiciliu ca liber profesionist, nu mai trebuie sa te supui unei ierarhii, esti liber sa iti organizezi orele de lucru si sa executi sarcinile pe care le ai asa cum vrei si cand vrei. Aceasta libertate favorizeaza uneori niste comportamente incompatibile cu munca si genereaza uneori si o pierdere de timp. Iata care sunt lucrurile care te fac sa iti pierzi atentia si timpul in munca ta de zi cu zi.
Consultarea e-mailurilor. Atunci cand nu fixezi o anumita perioada pentru verificarea e-mailurilor pierzi destul de usor o ora sau doua de munca ceea ce duce si la impiedicarea unei mai bune concentrari.
Navigarea pe Internet. Acasa poti sa navighezi in voie pe Internet fara sa te temi ca vei fi surprins de sef. Poti sa petreci ore intregi facand acest lucru fara sa iti dai seama ca pierzi zile intregi de lucru in acest fel. Cel mai rau este atunci cand te atrag si unele reclame precum cele care vand masini online. Un program precum Adblock ar fi de mare folos.
Televizorul. Daca nu dispui de un birou in care sa muncesti ca liber profesionist si daca lucrezi de la tine din sufragerie vei risca sa fii distras de televizor in permanenta. Imagineaza-ti ca o emisiune te intereseaza. Vei termina ziua fara sa fi facut nimic.
Amanarea pe o alta zi. Deoarece un freelance este propriul sau sef acesta poate sa amane mereu unele sarcini. Dar se vor acumula, vei uita de ele si nu vei reusi sa respecti termenele fixate. Impune-ti unele termene limita care nu se negociaza.
Conversatiile telefonice in afara cadrului profesional. Raspunzand la toate apelurile telefonice vei pierde timp in mod considerabil. Nu ai cum sa fii concentrat daca esti deranjat tot la 15 minute. Fixeaza-ti un anumit interval- pauza de cafea de exemplu cand sa te ocupi de ele.
Deplasarile. Incearca sa rezolvi cat mai multe cu un singur drum deoarece vei reusi sa castigi mai mult timp fie pentru tine fie pentru proiectele tale.
Retelele sociale. Retelele sociale pot crea dependenta. Nu te conecta la Facebook sau la Twitter numai atunci cand faci o pauza si stai foarte putin conectat…
SMS-urile. Schimbul de SMS-uri poate sa duca la o pierdere de timp, la deconcentrare si la perturbare.
Birocratia si sarcinile administrative. Formalitatile administrative fac parte din munca ta dar atunci cand se acumuleaza te incurca si mai tare. Incearca sa te ocupi de ele saptamanal.
Pentru a reusi sa fii mai productiv, ai nevoie de un cadru de lucru adaptat, un birou in casa departe de lucrurile care te-ar putea distrage, de o organizare stricta si de separera vieti personale de cea profesionala.