Un freelancer trebuie sa stie cum sa se vanda, sa stie care sunt tendintele si cererile pietei, care sunt domeniile cele mai cautate, dar si ce il face sa se remarce fata de concurentii sai. Un liber profesionist insa trebuie sa munceasca din greu pentru a se face remarcat. Nu stii cum sa fii tu cel care face diferenta? Iti spunem noi.
Studiaza piata. Pentru a te diferentia de concurenta, primul lucru de facut- sa iti cunosti perfect concurenta. Trebuie sa stapanesti fiecare din aspectele sale si toate secretele pentru a o putea exploata din plin. Care sunt freelancerii care iti fac concurenta? Cum au evoluat in domeniu si cat de repede? Cu ce vin ei in plus? Ce servcii propun si la ce preturi, etc.
Deci trebuie sa studiezi, sa studiezi si sa studiezi. Vei avea certitudinea ca vii cu ceva in plus, cu ceva care se cauta si ca serviciile tale raspund intr-adevar unor nevoi.
Surpinde clientii si potentialii clienti. Acolo unde concurenta este la ea acasa este inutil sa crezi ca tot ceea ce faci este nou si cel mai frumos. Ideea este sa demonstrezi clientilor ca in calitate de freelancer esti capabil sa surpinzi cu ceea ce exista deja.
Pentru asta poti sa incerci sa definesti in mod diferit gama de servicii si oferte, sa alegi o tinta si sa schimbi codurile pietei.
Clientii iubesc sa aiba cu siguranta anumite repere dar iubesc si sa fie sedusi si surprinsi cu cele mai bune oferte si servicii sau propuneri.
O politica de pret bine gandita. Fixarea tarifelor face parte din sarcinile tale. Exista aici mai multe posibilitati si poti alege intre a face anumite discounturi, sa te orientezi cu totul altfel si sa te aliniezi concurentei.
Orice ai alege trebuie sa analizezi comportamentul « tintelor « si sa vezi care le sunt asteptarile pentru a defini cel mai bine preturile. Prioritatea absoluta consta in a raspunde cel mai bine asteptarilor si nevoilor lor.
Comunica mereu si mereu. Multi freelanceri propun acelasi lucru. Dar toti sunt capabili sa comunice cel mai bine cu un client sau un potential client? Trebuie sa vezi cum procedeaza altii si sa vezi cum ai putea proceda pentru a te axa pe o comunicare care sa te faca sa te diferentiezi de ceilalti.
Trebuie sa incerci sa pui cat mai bine in valoare care sunt lucrurile care te fac sa fii unic in aceasta piata plina de oferte si servicii asemanatoare. Mai trebuie sa alegi apoi tonul care ti se potriveste cel mai bine pentru a-ti transmite mesajul.
Sa ai o activitate pe o piata ultraconcurentiala nu este o fatalitate in sine. Asta daca stii cum sa iti afirmi propriile atuuri in calitate de freelancer.
Analiza, reflexia si puterea de convingere sunt fara indoiala cele mai bune arme ale tale pentru a te face remarcat si pentru a supravietui in aceasta jungla.