Comunicarea reprezinta unul din cele mai importante lucruri atunci cand vine vorba despre colaborarea dintre un client si un freelancer. Clientul trebuie sa stie cum sa faca unele remarci constructive pentru ca sa ajute un liber profesionist sa avanseze cat mai mult. Astfel incat cele doua parti nu vor mai pierde nici bani nici timp.
Iata insa care sunt cele 7 reguli care se adreseaza clientilor care recruteaza un freelancer.
Nu ezitati sa precizati care sunt lucrurile care v-au nemultumit. Daca nu veti spune care a fost lucrul sau care au fost lucrurile care nu v-au placut, un freelancer cu care colaborezi va face in continuare aceleasi greseli.
Daca nu va plac anumite lucruri incearca sa descrieti punctul de vedere cu cat mai multe detalii cu putinta. Descriind cu preciziile opiniile voastre dar si nemulutimirea veti reusi sa gasiti impreuna cu un freelancer originea problemei si nu veti mai obtine un lucru facut de suprafata sau de mantuiala. Se vor evita tot feul de neintelegeri si divergente.
Este important sa stiti care sunt obiectivele si prioritatile la nivelul afacerilor. Astfel un freelancer va reusi sa se focalizeze asupra a ceea ce este important, va lasa deoparte tot ceea ce nu este important sau vital si va decide de asemenea care sunt punctele de ameliorat si care mai pot sa astepte.
Trebuie sa explicati de ce considerati ca unele decizii sau fapte sunt proaste. Cu siguranta ca un freelancer se mai poate insela sau mai poate interpreta gresit asteptarile voastre. Dar daca le veti explica si le veti marturisi un freelancer va reusi sa le ajusteze si sa actioneze deci in consecinta.
Nu veniti cu unele solutii de genul – « Ai putea sa maresti butonul de Twitter de pe pagina si sa il pui putin mai la mijloc »? Sunt mai potrivite remarcile de genul – « Vrem sa dam mai multa importanta partajarii pe retelele sociale ». Un liber profesionist va intelege mai bine ceea ce va doriti.
Nu incercati sa veniti cu unele schimbari aduse rezultatului final. Nu veniti cu unele modificari de design, de logo, de articole scrise, este extrem de contraproductiv. Un freelancer nu va reusi sa inteleaga mesajul pe care il transmiteti. Trebuie sa inteleaga si sa analizeze ce problema ati incercat sa rezolvati si ce nemultumiri ati avut cu privire la munca sa.
Nu uitati niciodata ca ati recrutat un profesionist. Rolul unui freelancer in aceasta colaborare client – angajat sau colaborator este unul al expertului bineinteles. Freelancerii sunt cei mai buni in ceea ce fac si in domeniul lor de competenta.
Iata un articol acre ar trebuie sa fie citit de catre toti cei care colaboreaza cu un freelancer. Bineinteles ca lista poate sa mai fie completata. Te asteptam sa iti exprimi parerile. Ai alte sugestii sau remarci de facut?