CV-ul unui freelancer, un veritabil atu

Foarte multi freelanceri isi pun urmatoarea intrebare- am nevoie de un CV pentru a-mi gasi mai usor clienti? Valorificarea experientei este insa una din cele mai mari atractii in acest domeniu.

Este deci important sa iti construiesti cat mai bine un CV in calitate de freelancer si sa il adaptezi in functie de destinatar. Si il poti si schimba. In loc sa faci un CV cronologic clasic, poti opta pentru unul tematic. Aceasta solutie este folosita de foarte multi freelanceri si este foarte apreciata de firmele care cauta colaboratori freelanceri. In acest fel, viitorii clienti vor putea vizualiza foarte repede competentele pe care le detii, experienta ta profesionala si portofoliul personal.

Iata un exemplu de CV adaptat pentru freelanceri

  1. Titlul CV-ului, domeniul tau de expertiza. Trebuie sa mentionezi imediat meseria in care activezi pe post de freelancer. Acest lucru va permite clientilor viitori sa stie imediat cui i se adreseaza.
  2. Informatiile tale personale. Pentru ca viitorii tai clienti sa iti studieze si sa cunoasca cat mai bine profilul, este important sa vii si cu niste informatii personale – numele, prenumele, adresa, disponibilitatea, datele de contact, etc. Poti da si unele informatii cu privire la tarifele pe care le practici si nu lasa sa lasi si adresa site-ului tau de Internet sau a blogului daca ai asa ceva.
  3. Competentele si cunostintele. In aceasta parte ar trebui sa mentionezi unele misiuni si proiecte la care ai participat deja, ce responsabilitati ai avut, publicul pentru care ai realizat unele sarcini, etc. O solutie potrivita si foarte buna este sa te folosesti de unele cuvinte cheie mai ales daca iti publici CV-ul pe Internet.
  4. Diplome, studii si cursuri de formare. Aceasta sectiune are o dubla utilitate – aceasta permite in primul rand viitorilor clienti sa afle care sunt diplomele pe care le detii, in ce esti specializat, cursurile de formare la care ai participat, mai ales daca unii clienti asteapta de la tine unele competente precise. Aceasta sectiune insa iti poate face sa functioneze si reteaua de cunostinte. Daca un viitor client cunoaste facultatea sau scoala la care ai fost se va instaura imediat un climat de incredere.
  5. Hobby-uri si centre de interes. O rubrica care va permite viitorilor clienti sa afle putin mai multe lucuri despre tine si despre personalitatea ta. Aceasta rubrica poate instaura si un climat de incredere daca un client are aceleasi hobby-uri si centre de interes.

Este important sa vii si cu unele recomandari de la alti clienti si sa mentionezi si firmele cu care ai mai lucrat. O informatie care poate reprezenta un punct forte la un CV. Nu uita ca referintele, recomandarile, reteaua pe care ai format-o este foarte importanta in aceasta lume a freelancerilor in care toata lumea cunoaste pe toata lumea si in care recomandarile se fac si prin viu grai.

Speram ca sfaturile acestea te vor ajuta sa iti valorizezi experienta. Nu ezita sa ne impartasesti si tu sfaturile sau experienta ta.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

Web Analytics