Freelancer- profita de perioadele reduse de activitate pentru a-i depasi pe cei din jur

In calitate de freelancer, oricare ar fi domeniul in care activezi, ai prefera sa fii mereu in priza, sa ai de lucru, sa ai ce sa faci. Dar se poate intampla sa ai si niste perioade fara proiecte sau fara sarcini de dus la bun sfarsit. In loc sa te deprimi si sa renunti, mai bine ar fi sa te folosesti de ele pentru a incerca sa ii depasesti pe cei din jur.

Vei reusi sa iti maresti capacitatile si iti vei deschide noi porti pentru un mai mare succes si pentru noi colaborari mai mult decat fructuoase.

Nu stii ce sa faci in perioadele reduse de activitate? Sau nu stii cum sa iti ocupi timpul in mod util cand esti liber profesionist si ai timp mai mult la dispozitie? Iata cateva trucuri care iti vor permite sa ii depasesti pe cei din jur.

Iti poti imbunatati marca personala pe web. Succesul unui freelancer consta printre altele in vizibilitatea sa pe internet sau pe alte motoare de cautare. Din acest motiv trebuie mereu sa lucreze la imbunatatirea e-reputatiei sau a brandingului personal. Asta tine de actualizarea tuturor profilelor de pe retelele sociale, de supravegherea activitatii si mentinerea contactului cu clientii, dar si de redactarea unor note de intentie.

Actualizarea unui profil pe retelele sociale tine si de:

–          publicarea unor proiecte realizate in ultimul timp pe LinkedIn, pe Viadeo, pe SlideShare, etc.

–          fa curat printre contacte si adauga toate cartile de vizita primite si pastrate.

–          poti incerca si sa organizezi o intalnire cu toti membrii retelei tale pentru de dezvolta contacte si clientela.

–          incearca sa triezi si e-mailurile de la cel mai important la cel mai putin important.

Incearca sa redactezi si unele note de intentie in care sa prezinti proiectele tale. Continutul acestora trebuie sa fie clar si precis cu argumente pertinente care sa iti puna in  valoarea seriozitatea si capacitatile.

Poti lucra si la imbunatatirea competitivitatii tale. Pentru a ocupa un loc mai bun vis-a-vis de concurenta, un freelancer trebuie sa intreprinda mai multe lucruri. Analizarea activitatilor acestora este foarte importanta si se pot folosi de mai multe instrumente in acest sens – NetVibe, Alerti, Google Vibes, etc.

SlideShare te ajuta sa iti redactezi asa cum trebuie notele de intentie si sa stii daca un alt freelancer are aceleasi planuri, intentii sau proiecte ca si tine.

Benchmarks. Pentru a structura toate informatiile adunate te poti folosi de timpul tau liber pentru a realiza niste benchmarks care te vor ajuta sa te pozitionezi mai bine in raport cu concurentii tai. Te vor ajuta si sa te impui intr-un anumit sector de activitate pe care il tintesti pentru a gasi noi clienti. Este un procedeu care consta in studierea, analizarea si conpararea tehnicilor de gestionare, modurile de organizare si performanta concurentilor. Aceasta masura iti va permite in acelasi timp si sa definesti perspectivele pentru noi proiecte.

Utilizarea si de noi instrumente iti poate veni in ajutor. Te vor ajuta sa iti maresti productivitatea si sa evoluezi in functie de tendinte. Iata cateva dintre ele – Gantt project, SOPlanning, Teamviewer, Google Drive, Hubic, etc. 

No related content found.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

Hide me
Sign up! Veti fi la curent cu informatii utile oricarui freelancer.
Name: E-Mail:
Show me
Web Analytics