Freelancer- 4 sfaturi pentru a trece peste perioadele de ineficienta

Fie ca esti freelancer, fie ca esti salariat, cu siguranta ca treci prin unele perioade in care esti mai solicitat ceea ce te obliga sa faci si unele concesii cu privire la timpul tau personal si la cel petrecut cu familia.

Atunci cand lucrezi trebuie sa stii ca poti trece prin trei diferite ritmuri de lucru – un ritm de lucru care se caracterizeaza prin pregatire – o perioada mai putin stresanta, executarea- o perioada foarte intensa si aranjarea sau revenirea la o rutina obisnuita- o perioada mai relaxanta.

Toate acestea impreuna cu viata de familie pot duce la unele probleme de sanatate si perioade de stres inutil.

Dar nu stii cum sa te descurci pentru a respecta unele dead-line-uri si nu stii ce sa faci pentru a iti pastra starea de sanatate? Iata cateva sfaturi pentru a gasi cea mai buna formula.

Cateva sfaturi anti-burnout. Raspunsul la aceasta problematica se rezuma la patru sfaturi de respectat cu sfintenie.

Trebuie sa te organizezi cat mai bine. Cheia succesului consta in organizare si totul depinde de structura juridica. Un liber profesionist trebuie sa fie cat mai vigilent fie ca lucreaza in echipa, fie ca lucreaza singur. Trebuie deci sa aiba un planning cat mai bine organizat cu clientii sai cu proiectele sale, cu perioadele de odihna sau numarul de zile lucrate.

Timpul acordat unor sarcini sau proiecte trebuie sa fie si el cat mai logic pentru ca orele de munca sa fie adaptate unor supra incarcari reale.

Organizarea trebuie sa fie cuvantul de ordine. Un alt lucru foarte important – trebuie sa stii si cum sa negociezi. Trebuie sa fii intransigent, trebuie sa dai dovada de profesionalism si sa iti respecti mereu cuvantul dat.

Transforma stresul in motivatie. Stresul poate sa fie si o sursa de stimulare dar numai daca nu este unul excesiv. Un bun nivel de presiune iti va permite sa dai ce ai mai bun din tine si sa iti duci la bun sfarsit sarcinile intr-un ritm cat mai normal. Extremele sunt de evitat – riscul este un surmenaj, un burnout sau o scadere de performanta.

Somnul este un bun indicator- daca te trezesti in mijlocul noptii si te gandesti la proiectele sau sarcinile pe care le ai in derulare nu e deloc bine. Nu este un semn bun. Trebuie sa dormi cat mai bine deoarece somnul este carburantul creierului si care garanteaza controlarea nivelului de stres.

Trebuie sa iti readaptezi planningul. Planningul trebuie mereu adaptat in functie de noile sarcini. Vei reusi astfel sa le executi la timp. Trebuie insa si sa estimezi timpul de realizare pentru fiecare dintre ele.

Evita surmenajul sau burnout-ul. Surmenajul poate sa apara brusc dupa un accident sau dupa o succesiune de evenimente dar nu este in mod neaparat legat de organizarea personala. Excesul de munca, lipsa de odihna si dezordinea spiritului conduc in mod direct la surmenaj si la burnout.

Daca simti ca esti deprimat, frustrat, nervos trebuie sa incerci sa:

–         reduci din sarcini sau sa delegi.

–         sa dormi suficient si sa sa mananci cat mai echilibrat.

–         sa faci sport in mod regulat.

–         sa faci unele iesiri culturale, la Spa, etc.

O buna organziare a timpului si a sarcinilor de rezolvat permit pierderea de clienti dar si fidelizarea lor.

No related content found.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

Hide me
Sign up! Veti fi la curent cu informatii utile oricarui freelancer.
Name: E-Mail:
Show me
Web Analytics