Cum sa comunici cat mai bine prin mail cu clientii tai?

Sa trimiti un mail la un client sau la un potential client a devenit in zilele noastre o actiune cotidiana si cel mai adesea extrem de banala. Se privilegiaza cel mai adesea acest mijloc de comunicare in detrimentul telefonului sau al contactului fizic. Si nu e de mirare. Este mai practic si mai ales mult mai rapid.

Dar o comunicare eficienta prin mail nu este un lucru care se improvizeaza. Exista cateva reguli simple de care trebuie sa tii cont. Sunt simple dar totusi indispensabile.

Regula numarul 1- fii cat mai politicos. Oare cata lume primeste mailuri in care nici macar nu li se spune « Buna ziua », « Mersi » sau chiar « Va rog »? Cu siguranta ca esti de acord cu noi- este un lucru neplacut si nu transmite o imagine prea buna despre cel care le trimite. Tu ca freelancer nu trebuie sa faci aceleasi greseli.

Deci un mail trebuie sa inceapa cu « Buna ziua ». Apoi daca ceri un sfat sau un serviciu mai strecoara si un « va rog ». Incearca sa nu dai ordine si prefera o exprimare mai eleganta de genul « Mersi ca… ».

Pe scurt, niste reguli de politete extrem de simple dare pe care avem tendinta uneori sa le uitam sau sa le trecem chiar cu vederea.

Regula numarul 2- nu folosi majuscule. In limbajul internetului, daca folosesti majuscule inseamna ca esti nervos si ca urli. Poate ca tu nu stii asta, dar clienti tai nu vor aprecia cu siguranta un astfel de comportament de neexplicat. Scrie deci fara majuscule fie ca esti un liber profesionist bine dispus, fie ca esti un liber profesinist nervos.

Regula numarul 3 – evita folosirea de smiley-uri. Daca folosesti un mesaj cu vreo cinci smileys sau cu un fundal foarte personalizat, nu vei transmite o imagine prea profesionista. Trebuie sa trasnsmiti doar esentialul si sa ramai cat mai credibil cu putinta. Clientii tai nu trebuie sa stie ca tu adori albastrul sau un smiley care face cu ochiul.

Regula numarul 4- verifica marimea documentelor atasate. Nu trimite intr-un singur mail o mie de documente. Gandeste-te ca unui client ii va lua foarte mult timp sa le copieze si sa le deschida. Sau ce vei face daca nu va primi mesajul? Redacteaza deci cu rabdare cat mai multe mailuri si trimite cate sunt necesare pentru a evita orice surpriza neplacuta.

Regula numarul 5- ai grija la titlul mesajelor tale. Este de apreciat sa cunosti la ce se refera un mail pe care il primesti inainte sa il deschizi. Si se mai gaseste mult mai usor prin arhiva. Fii precis si eficient cand redactezi un e-mail.

Acum cunosti toate regulile esentiale de conduita virtuala pentru a te comporta cat mai bine ca si un freelancer profesionist. Comunicarea ta prin e-mail are toate sansele acum sa fie cat mai optimizata si nu iti va mai face rau imaginii pe care vrei sa o transmiti.

No related content found.

Be Sociable, Share!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post Navigation

Hide me
Sign up! Veti fi la curent cu informatii utile oricarui freelancer.
Name: E-Mail:
Show me
Web Analytics